Da li ste se nekad zapitali šta je to što nas navodi da gledamo nekoliko epizoda serije zaredom, a pritom uopšte nemamo osećaj koliko je vremena prošlo?
Neretko prva asocijacija koja nam padne na pamet kada čujemo reč bindžovanje – je Netflix. Majstor u okupiranju ljudske pažnje i zadržavanju gledalaca na platformi.
Netflix koristi mnogo strategija kojima je postavio sebe na sam vrh. I ostale striming platforme koriste iste ili slične tehnike na svojim korisnicima. Izgleda da im svima dobro ide, jedina razlika je što je Netflix bio prvi koji je primenio tako nešto.
Postavlja se logično pitanje, kako je Netflix u periodu od samo 26 godina od DVD kluba, koji je diskove dostavljao poštom, postao glavni distributer zabave sa čak 125 miliona pretplatnika?
Tehnike koje Netflix koristi kako bi se maksimalno optimizovalo naše vreme provedeno na platformi zahtevaju velike baze podataka koje pamte naše aktivnosti gledanja.
U pitanju je niz strategija i alata kako bi se korisnici zadržali na platformi i kako bi se povećao njihov angažman. Tvorci serija često prekidaju scenu u napetom trenutku i ostavljaju nas u neizvesnosti. U čovekovoj prirodi je da traži zaključak i dok ga ne dobije u njemu raste osećaj nervoze i nezadovoljstva.
Ono što je apsolutni broj jedan i što je u suštini odgovor na pitanje koja je tajna Netflixovog uspeha, jeste personalzovani sadržaj. Algoritmi prepoznaju žanrove i teme koje gledaoci preferiraju i na osnovu toga daju predlog za nove filmove, serije i emisije.
Ono što najčešće dovodi do bindžovanja i provođenja sati i sati na platformi jeste automatsko reprodukovanje sadržaja. Čim se završi jedna epizoda serije, Netflix automatski prelazi na sledeću.
Ne treba zaboraviti ni originalan sadržaj koji se ne može pronaći ni na jednoj drugoj platformi. Ova strategija privlači nove korisnike, a takođe zadržava postojeće.
Netflix se izdvaja i time što za razliku od društvenih mreža i televizijskog programa ne prikazuje reklame koje bi prekidale gledanje, a sve to mu je omogućeno modelom zasnovanom na pretplati.
Naravno, ne treba izostaviti ni to da je Netflixov sadržaj pravljen da bude veoma kvalitetan. Kada se na to doda mogućnost da je dostupan na mnogo uređaja poput smart telefona, laptopova i televizora to olakšava pristup i gledanje sadržaja. Može se reći da Netflix dovodi čari bioskopa u naš dom.
Neophodno je da u svemu pronađemo meru. Netflixov posao jeste da stvara sadržaj koji je napet i zanimljiv i da nađe način da što duže ostanemo na platformi.
Ali to ne znači da treba svaki dan da provodimo sate isključivo gledajući serije i filmove. Dovoljno je da budemo svesni da su neke stvari isključivo marketinški trik i možemo unapred odrediti koliko ćemo epizoda serije pogledati.
Naslovna fotografija: freestocks.org / Pexels