Drejk i upotreba veštačke inteligencije u muzici

U petak, 19. aprila, Drejk, američki reper, na svoje društvene mreže izbacio je pesmu „Taylor Made Freestyle“ u kojoj je iskoristio vokale dva repera generisane uz pomoć veštačke inteligencije. U pitanju su vokali poznatih repera, Tupac-a i Snoop dog-a. Pesma je, nakon pretnji od strane predstavnika Tupac-ove zaostavštine da će tužiti Drake-a, izbrisana sa svih reperovih platformi.

Za one koji nisu toliko upoznati sa hip-hop muzičkom scenom, Tupac i Snoop Dog su reperi koji su svoju popularnost stekli još 90-ih godina. Tupac se naročito smatra jednim od najuticajnijih i najuspešnijih repera svih vremena. Njegovo ubistvo i misterija koja je okruživala taj slučaj, samo je još više doprinela njegovom lansiranju u legendu. Upravo zbog toga što je on daleko poštovan i proslavljen u hip-hop svetu, korišćenje njegovih vokala bez dozvole, pokrenulo je masu kritika.

Ova pesma, jedna je u nizu disstreckova koje su u toku svog dugogodišnjeg animoziteta izbacili Drejk i Kendrik Lamar. Disstrack je, najjednostavnije objašnjeno, pesma u kojoj reper ili pevač verbalno napada nekog drugog. To ne mora biti drugi muzičar, ali često jeste, pošto služi kao obostrani marketing. Kendrick i Drake još od 2013. napadaju jedan drugoga u svojim pesmama. Nakon pesme koju je Drake izbacio 19. aprila situacija eskalirala. U ovom trenutku govorimo o još pet pesama koje su u rasponu od par dana izbacila dva repera.

Drejk je i pre ove pesme bio kritikovan u okviru rep industrije. Najveće kritike, po pisanju Rolling Stone-a, odnose se na to da ne poštuje kulturu koje je deo. Donekle je, koristeći glas Tupac-a bez odobrenja, to i dokazao. Ne samo da je ovo vid nepoštovanja Tupac-ovog nasledstva, već je i nepoštovanje rep kulture uopšte.

VEŠTAČKA INTELIGENCIJA U MUZIČKOJ INDUSTRIJI

Kako piše Time, veštačka inteligencija u muzičkoj industriji nije novost. Muzički producenti već duži period koriste veštačku inteligenciju kako ne bi morali da obavljaju monotone radnje. Na primer, koriste veštačku inteligenciju za popravljanje tona glasa i brže i jeftinije miksovanje snimaka.

Takođe, krajem prošle godine Bitlsi su izbacili novu pesmu urađenu uz pomoć veštačke inteligencije. Kako prenosi CBC, Džon Lenon je krajem 1970ih snimio deo pesme, kasnije nazvane „Now and Then“ , iako su ostali članovi želeli da je puste, Lenonove vokale je bilo teško čuti od zvuka klavira. Uz pomoć veštačke inteligencije uspeli su da izdvoje Lenonove vokale od zvuka klavira i prebace ih preko instrumentala i vokala koje su naknadno snimili ostali članovi grupe. Po pisanju CBC-a eksperti su tada rekli da su „oprezno optimistični zbog napretka tehnologije, sve zavisi od toga kako se koristi“.

Algoritam Spotify-a i Apple Music-a takođe koriste veštačku inteligenciju kako bi ljudima preporučivali pesme.

KREIRANJE MUZIKE POMOĆU VEŠTAČKE INTELIGENCIJE

Veštačka inteligencija se koristi i za potpuno kreiranje muzike. Ljudi koji nemaju nikakve veze sa muzičkom industrijom na kreativne načine primenjuju veštačku inteligenciju u muzici. Na primer, na Tik Toku postoji profil koji koriti neke naše pesme i pomoću veštačke inteligencije ih prebacuje u stil nekih drugih muzičara ili muzičkih žanrova. U primeru ispod vidimo da su Desingericinu pesmu prebacili u stil grupe Boney M.

@bosnian.artillery

A sad stari hit od grupe Bone.. grupe Desingerica 😁 @dragomirdespic_design fyp music smijesno funny humor balkan bosnia serbia croatia

♬ original sound – ajvaz – ajvaz

Poznat je i slučaj pesme u kojoj se čuju Bad Bunny i Džastin Biber koja je postala viralna na Tik Toku, ali koja je u potpunosti napravljena pomoću veštačke inteligencije.

TESTIRANJE LIMITA

Kada god pričamo o veštačkoj inteligenciji uvek dođemo do sličnog zaključka. Lako se od proste zabave pređe u zabrinjavajuću teritoriju. U slučaju Bitlsa vidimo da ova tehnologija može doneti nešto pozitivno, međutim zloupotrebe protiv Drejkovog slučaja nas uvek upozoravaju da je neophodna granica prilikom njenog korišćenja.

Drejk je u ovom slučaju bio taj koji je u prešao moralnu granicu. Korišćenje glasa mrtvog repera kako bi izazvao Kendrika, kome je Tupac jedan od najvećih idola, samo je potvrdilo ono što Drejkovi kritičari godinama govore – da ne poštuje kulturu čije želi da bude deo.

Naslovna fotografija: Screenshot/Youtube/Drake

Teodora Šulj
Teodora Šulj
Studentkinja sociologije i feministkinja, uglavnom u procesu prokrastinacije.

Komentari

Leave a reply

Molimo Vas, unesite komentar
Please enter your name here

Preporučujemo

Instagram

Jachim zoomira nedelju

Preporučujemo

Najnovije

GLEDAJ

Još