Zoomer ocenjuje: „Cruella“

Cruella De Vil, Cruella De Vil, If she doesn’t scare you, No evil thing will… ako ovo niste pevušili kad ste bili mali, žao nam je – mnogo ste propustili u odrastanju! Jedna od najpoznatijih Diznijevih zlikovki, žena koje smo se svi plašili, ali je i ulivala neko čudno strahopoštovanje… Kao i sve moćne žene iz bajki – morala je biti zla, ali kao i mnoge zlikovke iz bajki sada dobija svoj background story… Od kako je Dizni konačno odlučio da pokaže deci da ne postoji samo dobro i zlo, crno i belo – već mnogo nijansi između, došlo je do promene narativa kod mnogih likova. Iako se Zoomer redakcija slaže da je kod Maleficent to urađeno maestralno – da li je isti efekat dobijen i kod Kruele? Odmah ću vam reći da se BAŠ nismo složili u oceni ovog filma!

Novi film o ovom fascinantnom liku iz crtanog filma ocenjuju Jelisaveta Vujinović, Anja Mihajlović, Sofija Dimitrijević i Nemanja Marinović.

SOFIJA DIMITRIJEVIĆ

Složićemo se da se retko dešavaju filmovi. Pokušaja, zamalo-filmova i polu-filmova ima, ali potpunog filma, koji obuhvata kompletnu dramaturgiju i može da postavi standarde u svetu scenografije i kostima, ima malo. Kruela je jedan od tih filmova: on spaja pop kulturu sa jednim sad već mitskim likom Kruele de Vil. Ono što je vešto urađeno u ovom filmu, jeste neka vrsta opravdanja zašto je ova žena postala ono po čemu je znamo. Postavlja se pitanje opravdavanja „jedne evergrin zločinke“, što jeste tema za razmišljanje, ali ne možemo a da se ne složimo da je srž vešto osmišljena priča, koja ima svoj uzrok, posledicu i opravdane likove. Ema Stoun i Ema Tompson: što bi tviteraši rekli, „to je to. to je tvit.“ Uspevaju da svojom glumom na odličan način donesu likove i vešto odigraju sukob, koji se samo produbljuje tokom filma, dok se ne otkrije čitava suština. Ono što deluje nemoguće, opravdano je u sklopu žanra. Ovaj film nije pravljen samo za decu, kako ga nestručnjaci karakterišu. Film je snimljen sa gomilom sveopštih poruka za sve uzraste, a one su, u manjoj ili većoj meri, lako dostupne iliti „pred nosem“. Ovo je priča o prijateljstvu, odlučnosti, kreativnosti, traumi, a ponajviše ljubavi ili njenom nedostatku.
Ocena: 9/10

potpunih filmova, koji obuhvata ju kompletnu dramaturgiju i mogu da postave standarde u svetu scenografije i kostima, ima malo. Kruela je jedan od tih filmova: on spaja pop kulturu sa jednim sad već mitskim likom Kruele de Vil.

ANJA MIHAJLOVIĆ

Film „Cruella“ možda i ne bi bio loš film da nije o Krueli de Vil (ili ponaški, Zlici od Opaka). Tačnije, ako ne tražite film sa preteranom umetničkom vrednošću ili originalnosti, ovaj film bi bio vrlo dobar. Priča o glavnoj junakinji koja je underdog i pokušava da se progura u okrutnom svetu koji je odbacuje iz različitih razloga (jer je siromašna, žena, „drugačija“ itd.), a u tome uspeva pomoću svoje „pronađene porodice“ je nešto što meni, a čini se i široj publici, uvek ogreje srce. Kostimi su mi se takođe svideli i smatram da predstavljaju dobar kontrast opštem sivilu i prigušenim bojama u koje su smešteni. Smeštena u okrutni svet mode u kom je svako za sebe, često radnjom neodoljivo podseća na „Đavo nosi Pradu“, samo estetikom više vuče na emo sestru od ujaka ovog filma. Međutim, ovaj film jeste o Krueli i tu počinju njegovi problemi. Prvi se može naći u možda jedinoj originalnoj ideji u filmu, koja je već toliko puta obišla internet da mislim da više i nije spojler: tri pobesnela dalmatinca ubiju njenu majku na samom početku. Volela bih da upoznam ljude koji su pomislili da je ovo dobra, a ne bizarna i potpuno suluda, ideja i da im objasnim razliku između „Ok ovo je ipak fikcija može da prođe“ i samo „…Ok???“. Dalje, „Maleficent“, film koji je kriv za ove novonastale pokušaje opravdavanja zlikovaca, je mogao da funkcioniše jer je ona imala dovoljno rupa i prostora za reinterpretaciju u svojoj priči. Za razliku od nje Kruela nema takve rupe jer i njen motiv nije preterano otvoren za tumačenje: gospođa želi da pravi bunde od dalmatinaca zato što može i jer su lepe. Nema baš puno načina da se to pojasni i opravda, a ovaj film to i pokazuje: umesto da nam da neku bolju motivaciju, neki novi ugao gledanja, zapravo samo uvodi dodatnu zabunu koju nikakav broj nastavaka neće otkloniti. Ako tražite nešto što će vam biti lepo na oči, a preklinjati vas da isključite sve moždane ćelije osim jedne za praćenje radnje, „Cruella“ je topla preporuka.
Ocena 6,5/10

Priča o glavnoj junakinji koja je underdog i pokušava da se progura u okrutnom svetu koji je odbacuje iz različitih razloga (jer je siromašna, žena, „drugačija“ itd.), a u tome uspeva pomoću svoje „pronađene porodice“ je nešto što meni, a čini se i široj publici, uvek ogreje srce.

JELISAVETA VUJINOVIĆ

Kruela ili Zlica od Opaka – još jedna princeza koju nije imao ko da spasi. Harli Kvin, Grdana, pa sada i Kruela dočaravaju nam kako je to kada za sve moraš da se boriš sam, šta ti se na tom putu desi i koliko utiče na tebe i tvoje poimanje dobra i zla. Kruela za sebe u filmu kaže da je rođena zla, pa sam ja još kada se pojavio samo trejler očekivala neromantizovanu priču njenog turbulentnog odrastanja u super zloću sa muštiklom i bundama. Nije se desilo. Predstavljena nam je priča o devojčici koja ostaje bez majke, koja mora da krade i da se dovija ne bi li preživela, a koja sve to vreme mašta da postane modna dizajnerka. Ako se osvrnemo na taj segment filma, Krueline kreacije i sve kostime iz filma, može se reći da je posao maestralno odrađen. Trash dress je bila moj favorit. Soundtrack koji prati čitav film uveličava svako pojavljivanje Krele u novoj kreaciji. Estela, kako se Kruela originalno zove, devojka sa margine društva, uspeva u svojoj nameri da pokori londonsku modnu scenu 70-ih, ne radeći zapravo ništa zlo i nikome nažao. Umesto neprijatelja – baronice, sahranila je svoju dobru polovinu Estelu, ali i dalje se ne transformiše u ono što zapravo zamislimo kada kažemo Kruela de Vil. Čak se još na početku filma družila sa psima i brinula o njima, pa mi je to nagoveštavalo da ovo nije priča kakvu sam ja očekivala.  Ali kada je pa Ema Stone i glumila neku zloću? Možda bih mogla da kažem da je ovo „Đavo nosi Pradu” pre „Đavo nosi Pradu”. Definitivno mi priča na početku daje taj vajb. Da li bih gledala Kruelu ponovo, može li ovaj film da postane jedan od onih koji gledamo za praznike u pauzi od života? Definitivno!
Ocena: 8,5/10

Estela, kako se Kruela originalno zove, devojka sa margine društva, uspeva u svojoj nameri da pokori londonsku modnu scenu 70-ih, ne radeći zapravo ništa zlo i nikome nažao. Umesto neprijatelja – baronice, sahranila je svoju dobru polovinu Estelu, ali i dalje se ne transformiše u ono što zapravo zamislimo kada kažemo Kruela de Vil.

NEMANJA MARINOVIĆ

Najbolja stvar koja je mogla da se desi Dizniju su filmovi o zlikovkama! Mislim da nam je svima više bilo muka od narativa o smotanim/uspavanim/mutavim/nastavi niz… princezama koje spavaju/pričaju sa pticama/peru podove/nastavi niz… i čekaju da ih princ spasi, dok su sve jake žene koje imaju neku vrstu moći zle veštice i deračice kože slatkih malih pasa. Dosta je više lažne priče o dihotomiji dobra i zla – ne postoji iskonsko dobro i ne postoji iskonsko zlo i TAČKA. Kruela je sjajna baš zbog toga što dokazuje da IPAK ona nije iskonski zla, sama po sebi. Tako da aplauz za ideju. Kruela je predstavljena kao buntovnica koja trpi diskriminaciju zato što je drugačija i kao neko ko se ne uklapa u kalupe. Po svemu, pa ni po frizuri. I kao neko ko neće da sagne glavu i ćuti. Obožavam! Automatski nam postaje simpatična, još kao čupavo derište. U nastavku, ona je osoba koja bira put osvete, ali je ta osveta usmerena ne prema dalmatincima (kao što se verovatno očekivalo), već ka ženi koja je kriva za tragediju koja ju je zadesila. I tu osvetu osmišljava maestralno! Obožavam sve kreacije i posebno Trash dress i sve performanse i hiljadu i jedan način na koji donosi nešto novo, urbano u priču. Ona prkosi establišmentu, ona prkosi eliti, bukvalno je nositeljka novog poretka. Kruela postaje revolucija! Antiheroj je sada heroj! I čak i kada, usled plot twista, postaje i sama establišment – ne deluje kao da će nastaviti istim elitističkim putem, već zadržati svoj bunt.
Jedini problem u filmu mi je to što opet održava dihotomiju dobro – zlo, samo što je zlo sada njena majka. Ponovo imamo ženu na poziciji moći, koja je uspešna i koja ne želi da je porodične obaveze u tome sputavaju – i ona je predstavljena kao najveće zlo u filmu. Da li nam sada treba novi film koji će objasniti narativ u pozadini lika njene majke? Maleficent je tu mnogo pametnije i pronicljivije urađena. I na kraju – koliko će još ovo delova da ima? Film se završava u periodu pre dešavanja koji su nam poznati. Maleficent koja je maestralna je podbacila u nastavku, šta očekuju da ovde urade? Kako će od žene koja na kraju filma poklanja dalmatince Rodžeru i Aniti kako bi ih spojila, da naprave ženu koja hoće da odere kožu bebama tih istih dalmatinaca?
Ocena 9/10

Kruela osvetu osmišljava maestralno! Obožavam sve kreacije i posebno Trash dress i sve performanse i hiljadu i jedan način na koji donosi nešto novo, urbano u priču. Ona prkosi establišmentu, ona prkosi eliti, bukvalno je nositeljka novog poretka. Kruela postaje revolucija!

Photo: Youtube printscreen

FINAL SCORE

Zoomer redakcija ovaj put baš nije bila saglasna u oceni ovog filma, ali u proseku možemo reći da nam je vrlo dobar – ka odličnom, sa prosečnom ocenom 8.25
A osam je studentima omiljena ocena 🙂

Vaše utiske o filmu – pišite o komentarima i predlažite šta sledeće da ocenjujemo 🙂

Cover photo: Cruella, trailer – youtube printscreen

Nemanja Marinović
Kad ne uređuje tekstove, bistri politiku. Kad ne bistri politiku, bistri pop kulturu.

Komentari

Leave a reply

Molimo Vas, unesite komentar
Please enter your name here

Preporučujemo

Instagram

Jachim zoomira nedelju

Preporučujemo

Najnovije

GLEDAJ

Još