Urednik ZOOMERA za FoNet: Pritisci na medije sve kreativniji

Pritisci na medije su „vrlo kreativni, od otvorenih pretnji koje ne dolaze samo od publike i njhovih komentara“, pa do „otvorene medijske hajke određenih medija na novinare koji pišu ono što je kritički orijentisano prema vlasti“, ocenio je za FoNet izvršni urednik našeg portala Nemanja Marinović.

Marinović je u emisiji „Kiosk” istakao da su ekonomski pritisci na medije „perfidni i skriveni“ i podsetio da na konkursima neki mediji nikada ne dobijaju novac, dok se da druge strane, tužbe podnose samo protiv određenih medija, što je, takođe, vid ekonomskog pritiska i dovodi do gašenja medija, posebno lokalnih.

Govoreći o slobodi medija u Srbiji, Marinović je podsetio da i najnoviji izveštaj Reportera bez granica pokazuje da smo najslabiji u regionu, i ukazao da je, uprkos tome što smo skočili za nekoliko mesta, naš indeks slobode medija lošiji nego što je bio na prethodnom izveštaju.

Diskutabilno je da li su medijske slobode na nivou kao devedesetih, ali sigurno da su daleko lošije nego ranije“, ocenio je Marinović i dodao da je u Srbiji situacija složenija nego u regionu, jer nema adekvatnog odgovora institucija na kršenje medijskih sloboda, posebno ako se govori o odgovornostima REM-a.

Iza svega stoji, pre svega, ideologija profita. Uređivačka politika većine medija, prema mišljenju našeg urednika, rukovodi se „profitom, koji nažalost donose klikovi, klikbajt naslovi, tabliodidizacija i rijalitizacija“, ali odgovornost ne može biti samo društvena, već su i sami novinari i novinarke odgovorni da sadržaj koji proizvode.

Novinari su dužni da se pridržavaju profesionalnih i etičkih standarda koji su vrlo jasno definisani Kodeksom novinara Srbije“, podsetio je Marinović i podvukao da novinari svojim potpisom odgovaraju za sadržinu vesti.

Marinović se osvrnuo i na stanje medijske pismenosti u zemlji i podsetio da medijska pismenost još uvek nije postala ni deo školskih kurikuluma, što je neophodno jer će samo visoko medijski pismeni građani zahtevati kvalitetno i objektivno informisanje. Publika je, po oceni našeg urednika, „prepuštena sama sebi“ da se informiše iz što više različitih izvora, što iziskuje mnogo vremena. Ni to, međutim, nije dovoljno, jer informisanost građana zavisi i od toga putem kojih se medija informišu.

Ako se informišete samo na Hepi televiziji, dobićete potpuno drugačiju sliku o tome šta se dešava u Ukrajini u odnosu na to ako se informišete na nekim drugim televizijama“, zaključio je Marinović.


Celu emisiju KIOSK možete pogledati na sajtu FoNet-a

Avatar
Zoomerhttp://www.zoomer.rs
ZOOMER. Priča nove generacije.

Komentari

Leave a reply

Molimo Vas, unesite komentar
Please enter your name here

Preporučujemo

Leksikon s2:ep17 /Marko Milivojević

Poželeti da saznaš  životnu priču ponekad podseća na nemoguću misiju. Leksikon je te nemoguće misije pretvarao u moguće. Barem iz dosadašnjeg iskustva.

YANXovanje utorkom 18: KOLARIĆU PANIĆU

Kako mi sami sebe znamo da ujebemo i zapletemo, to niko ne ume. I to je apsolutna činjenica. Da, mi sami sebe....

Šta su majmunske boginje?

Sve su nas iznenadile informacije o slučajevima majmunskih boginja u Evropi i mnogima je prva reakcija bila: „ne još jedna pandemija…”. Međutim,...

Jachim Zoomira nedelju 073

Nekrofilija u medijima postoji i zbog vas.

Instagram

Jachim zoomira nedelju

Preporučujemo

Najnovije

GLEDAJ

Još