Srećan rođendan Oblakoderu!

Danas nam je divan dan, Oblakoderu je rođendan!

Pre samo tri godine grupa mladih novinara i novinarki, punih entuzijazma, okupila se kako bi kreirala drugačiji, nezavisni prostor za mlade. Verovatno ni sami nisu sanjali koliko će veliki oblakoder izgraditi za samo tri godine. Danas Oblakoder predstavlja jedan od najrelevantnijih medijskih prostora za mlade kod nas, a od nedavno se mogu pohvaliti i prvim štampanim izdanjem. Povodom rođendana portala, razgovaramo sa glavnom i odgovornom urednicom, Marinom Zec.


Na prvom mestu, srećan rođendan! Hajde da se vratimo tri godine unazad, kako je izgledao Oblakoder na početku i koje ste izazove imali?

Oblakoder je nastao iz potrebe za novim prostorom za mlade u medijima, ali i iz želje za stvaranjem drugačijeg medijskog sadržaja, koji će biti prilagođen mladima. Osim toga, želeli smo da pokažemo svima koji često koriste izraz da je „nekada bilo bolje” i da su „mladi nezainteresovani” da ovi iskazi nisu istiniti i da je svaka mladost lepa i puna kreativnosti i potencijala, pa i ova naša. Ideja je bila dosta optimistična i u prethodne tri godine naišli smo na brojne izazove – od rada sa mladim, neiskusnim novinarima i različitih vidova edukacije za njih, do ostvarivanja finansijske stabilnosti. Oblakoder je nastao kao volonterska ideja i tek od prošle godine počeli smo da dobijamo finansijsku podršku određenih organizacija, od čega je najznačaniji bio EED. S obzirom na to da  želimo da budemo nezavisni medij, finansiranje nam i dalje predstavlja najveći izazov, pogotovo s obzirom na činjenicu da našu redakciju čini nas četiri, a da imamo mnogo posla. Ipak, uprkos brojnim izazovima, Oblakoder je porastao i postao mnogo više od onoga o čemu smo sanjali pre tri godine, postao je i postaje jedan ozbiljan, relevantan medij koji više nije namenjen samo mladima, već i široj publici i ja sam beskrajno ponosna na sve što smo uspeli da uradimo i zahvalna svim ljudima koji su prošli kroz Oblakoder.

Marina Zec

Šta bi izdvojila kao najveći izazov u radu Oblakodera?

Definitivno najveći izazov, kao što sam istakla, jeste ta samoodrživost – medijska scena u Srbiji ionako nije u najboljoj finansijskoj poziciji, a mi ne stvaramo sadržaj koji je visoko komercijalan, što dodatno otežava pronalazak stalnih izvora finansija.

Takođe, možda najveći izazov ove godine nam je bio rad na štampanom izdanju Oblakodera, koji predstavlja na neki način i krunu našeg dosadašnjeg rada. Priprema ovakvog izdanja je predstavljala ozbiljan izazov za sve nas, posebno za našu art direktorku i dizajnerku Olgu Đelošević koja je, uprkos tome, savršeno uradila i prelom i dizajn.

Šta smatrate svojim najvećim uspehom?

Možda naš najveći uspeh jeste to da nas ljudi sada prepoznaju, znaju šta radimo i cene naš rad. U uspehe bih uvrstila, svakako, i komunikaciju sa pubikom i stvaranje „Oblakoder zajednice”. Osim toga, uspeh je i već pomenuta publikacija i činjenica da posle tri godine i dalje psotojimo i da planiramo da postojimo još dugo.

Tim Oblakodera

Po čemu je Oblakoder jedinstven i koji ga ljudi čine?

Oblakoder je ogledalo ljudi koji ga čine – njihovih vrednosti, želja i osećaja za pravdu. Upravo zbog tih ljudi on i jeste jedinstven jer od njih i potiču sve priče koje stvaramo. Osnovu redakcije činimo Marija Todorović, Olga Đelošević, Snežana Pajkić i ja, ali imamo i razvijenu mrežu saradnika i saradnica od kojih su samo neki Marija Milić, Sara Arsenović, Ivan Radisavljević, Jovan Kostić, Anđela Dubljević i Miloš Dašić.

Takođe, istakla bih da je Oblakoder jedinstven i po slobodi – kako slobodi izražavanja, tako i slobodi eksperimentisanja sa savremenim medijskim formatima, i po edukativnom karakteru koji gajimo u velikom broju tekstova, što mislim da danas većini medija nedostaje.

Zašto ste se odlučili za štampano izdanje i koliko je izazovno danas štampati nezavisni magazin za mlade?

Štampano izdanje je bilo nešto što smo želele da uradimo zato što smatramo da nam u savremenim okolnostima ipak nedostaje osećaj uživanja u čitanju tekstova koji se nalaze u magazinima. Taj neki meditativni momenat tokom čitanja teksta pre ćete doživeti ukoliko čitate štampano izdanje, nego ukoliko gledate u ekran dok čitate isti tekst. Takođe, štampano izdanje daje vam mnogo veću kontrolu nad tekstom u vizuelnom smislu, pa smo želeli da i sa time eksperimentišemo. S ozbirom na to da je u pitanju veliki posao koji je i finansijski zahtevan, cilj nam je da štampano izdanje objavljujemo jednom godišnje, iako postoji ideja da to ipak bude na svakih šest meseci.

Kada se sretnemo ponovo na proslavi, za još tri godine, gde vidite Oblakoder u tom trenutku?

Na ovo pitanje mi je posebno teško da odgovorim jer ni pre tri godine nisam mogla da zamislim gde ćemo biti sada. Ali, ukoliko pustim mašti na volju, za tri godine imaćemo iza sebe još minimum tri štampana izdanja, a kao izazov više nećemo isticati finansijsku nestabilnost, napravićemo i IOS aplikaciju, uspostavićemo nekoliko regionalnih saradnji, a Oblakoder će i dalje ostati relevantan nezavistan prostor koji preispituje probleme mladih u Srbiji i regiojnu i donosi svakodnevno priče o kreativnim i autentičnim mladim ljudima.

Nemanja Marinović
Kad ne uređuje tekstove, bistri politiku. Kad ne bistri politiku, bistri pop kulturu.

Komentari

Leave a reply

Molimo Vas, unesite komentar
Please enter your name here

Preporučujemo

Instagram

Jachim zoomira nedelju

Preporučujemo

Najnovije

GLEDAJ

Još