Ko su novi Barbi i Ken?

Ne, ne mislimo na film, znamo da nema bolje kombinacije od Margot Robi i Rajana Goslinga. Ovo je nešto mnogo važnije.

Barbi i Ken su verovatno najkritikovaniji pop kulturni par u istoriji. Pre svega, zbog nerealnih standarda koje postavljaju kada su u pitanju lepota i fizički izgled. Da je Barbika stvarna, prema pisanju medija, imala bi 175cm, obim grudi bi joj bio 99cm, struka 45cm, a bokova 73-83cm. Kako bi joj veličina stopala bila oko broja 35, verovatno ne bi mogla da stoji na nogama, a ne bi imala ni menstruaciju zbog neuhranjenosti, pošto bi joj indeks telesne mase bio 16,24 – dosta ispod normalnog koji je od 18,5 do 24,9. Dakle, ne samo nerealno i nedostižno, već i krajnje nezdravo.

Česte kritike, pre svega sa feminističkog aspekta, dovele su do promena u izgledu Barbi lutke (Ken se sporije menja), pa je došlo do većeg diverziteta. U poslednje vreme to je sve izraženije, pa se tako pojavljuju čitave kolekcije Barbi lutki različitih proporcija, ali i zanimanja i interesovanja. Posebnu su pažnju privukle kolekcije koje slave poznate žene, kao što su Roza Parks ili Frida Kalo, a i virusološkinja koja je proizvela vakcinu AstraZeneke protiv korona virusa dobila je svoju lutku. Povodom 70 godina vladavine, dobila ju je i britanska kraljica Elizabeta, a pre mnogo godina u Srbiji svoju lutku imala je i Brena. Ne pravu Barbiku, ali close enough.

Kompanija Matel koja proizvodi Barbike sada je otišla korak dalje i napravila lutke koje prikazuju osobe sa invaliditetom, pa su se tako pojavile lutke sa slušnim aparatom, protetskim udovima i u invalidskim kolicima. Ovo nije prvi put da kompanija to pokušava, pokušaji su postojali još devedesetih godina, ali su kolekcije brzo povlačene zbog problema sa dizajnom.

Foto: Mattel/MEGA / The Mega Agency / Profimedia

Posebno je zanimljiva nova kampanja Rose, Barbie & Friends, predvođena gluvom glumicom Rose Ayling-Ellis, a koja uključuje glumačku postavu različitih modela koji odražavaju novu liniju lutaka, koja uključuje prvu lutku Kena s vitiligom.

Važno je za decu da vide sebe kao svoj odraz u proizvodu i da podstaknu igru ​​s lutkama koje ne liče na njih kako bi im se pomoglo da shvate i slave važnost inkluzije”, rekla je za Dejli Mejl izvršna podpredsednica projekta Lisa McKnight.

Naslovna fotografija: Mattel/Mega / The Mega Agency / Profimedia

Nemanja Marinović
Kad ne uređuje tekstove, bistri politiku. Kad ne bistri politiku, bistri pop kulturu.

Komentari

Leave a reply

Molimo Vas, unesite komentar
Please enter your name here

Preporučujemo

Instagram

Jachim zoomira nedelju

Preporučujemo

Najnovije

GLEDAJ

Još