Da li su nas Uraganke „omađijale“ ili se grupa zaista raspala?

Da li je raspad grupe samo dobra marketinška strategija?

Na muzičkim top-listama u Srbiji i regionu svako malo se penje (i stabilno stoji) i „Dođi da te omađijam. Da ti sijam, da ti prijam…“ bivše članice grupe Hurricane, Sanje Vučić.

Mislim da možemo slobodnom procenom reći da je ovo možda jedan od medijski najzastupljenijih momenata u karijeri grupe Hurricane, nakon zajedničkog nastupa na Evroviziji 2021. Izgleda da posle evrovizijskog zatišja, naglo se pravi medijska buka o raspadu ove ženske pop grupe. A u foto-finišu te buke, hit numera „Omađijan”, najavljuje se kao prva solo pesma Sanje Vučić, kao da se zaboravljaju počeci Sanjine karijere, njen nastup na Evroviziji 2016. godine i mnogobrojni javni nastupi koji su usledili, a neki čak i prethodili istom.

Sasvim slučajno, druge dve članice grupe Hurricane Ivana Boom Nikolić i Ksenija Knežević takođe izbacuju svoje prve solo numere u istom periodu. Logično pitanje koje iz svega ovoga sledi, jeste: Da možda nije prevelika koincidencija, da se baš sada sve ovo desi i to baš „ovako“?

Bez ikakve osude, štaviše, kao menadžersku pohvalu, istaćiću kroz par primera zbog čega mislim da je raspad grupe Hurricane ništa manje, no strateška odluka njihovog menadžmenta, zarad veće vidljivosti i daljeg uspeha u karijeri članica ove grupe.

1. Istovremeno izbacivanje pesama – strategija diverzifikacije

Zamislite situaciju u kojoj poznata K-Pop grupa „Blackpink“ se raspada i svaka članica izbacuje po jednu solo numeru u tom trenutku. Svaka od pesama postane hit, i devojke opet mogu zajedno nastupati, s tim da svaka (pored grupnih) ima i svoju hit numeru. Ovo zvuči kao pametan potez, zar ne? Pogotovo ako imamo u vidu da troškovi samostalnih izvođača obično su manji od troškovi grupa, a samim tim i zarada je najčešće veća.

Testiranjem terena za svaku od članica, mogu se ispitati i stavovi publike, istražiti tržište, a na sve to i videti individualni potencijal svake od članica. Dakle, osim diverzifikacije troškova, produkcija ima koristi i od novog istraživanja i čak tri izvođačice sa različitim brend-identitetima. Na ovaj način testira se i indivudalni domet među publikom kao i popularnost svakog individualnog člana.

2. Rastajale su se mesecima – medijska priprema

Da pojednostavim: Zašto Relja i Vlada nisu instant pesme (iste produkcije) nakon raspada Elitnih Odreda, iako jeste bilo solo pesama na kojima su započinjali njihove nove karijere? A Žare i Goci, i njihov raspad? Šta je sa Moby Dick grupom i čuvenim Modelsicama gde je svaka otišla na svoju stranu?

Svi ovi raspadi su usledili nekako naglo bez duže medijske buke koja ih je najavljivala, a kasnije su bile ispraćene u samom post-PR-u kroz teorije sukoba članova. Sa druge strane, o raspadu grupe Hurricane čitali smo mesecima unapred, jedno vreme gotovo i da je bila glavna tema.

Da li se raspadaju? Kako se raspadaju? Da li je samo u pitanju ugovor koji se ne produžava? – naslovi i teme su se nizale, i gotovo da je izvesno da ova buka je bila nephodna i jedina uspešna PR kampanja, imajući u vidu druge, skorašnje neuspele poteze ove pop grupe.

3. Ništa sem raspada nije davalo rezultate – sunsetting strategy

Važno je imati na umu da  medijska „kampanja“ o raspadu grupe paralelno teče sa ne tako uspešnim singlovima na engleskom jeziku poput „Set the world on fire“ koja je gotovo neprimetno prošla, pogotovo ako je uporedimo sa poslednjim prošlogodišnjim, letnjim hitom „Do neba„. Tada, govorimo o proporciji 1:20 miliona YouTube pregleda.

Poslednji zajednički hitovi, „Wow“ i „Gospodine„, na žalost, ne zavređuju veliku pažnju slušalaca.

Na sve to, pojavljuje se mini-dokumentarni prilog „5 godina Hurricane One„, koji daje retrospektivu dosadašnje Hurricane karijere i na kraju i videa najavljuje solo karijere članica grupe, ali i nove Hurricane devojke koje tek dolaze.

Kao da nije dovoljno, članica Sanja Vučić u AmiG Show emisiji, dodaje da najavljivana američka turneja Uraganki je otkazana zbog toga što nisu bile odobrene za vizu i da je to-to.

Sunsetting strategija nije nepoznata u teoriji menadžmenta, i ona se obično primenjuje kada za cilj imate da ugasite neki proizvod\brend na najbolji mogući način. Sunsetting nudi mnogobrojne opcije od prodaje svog brenda drugoj kompaniji, stapanjem svoje sa drugim kompanijama, biranjem novih naslednika ili kroz kampanju polakog gašenja.

U ovom slučaju „zalazak sunca“ je usledio kroz promociju individualnih pesama članica Grupe Hurricane.

Uragan se još nije zaustavio!

I za kraj, možda i lepa vest za sve fanove Uraganki. Dovoljno je pogledati samo ko je radio prva tri singla, nakon raspada grupe. Evo da uradimo kratak presek.

Tekst Ivanine i Sanjine pesme je pisala između ostalog Sanja, dok Nemanja Antonić radi arandžman Ksenijine i Ivanine pesme, a Nikola Bridžis i dalje zastupa Sanju i Kseniju za booking

Iako nominalno otvaraju zasebne produkcijske ogranke pod njihovim imenima, devojke ne prestaju da sarađuju međusobno i dalje.

Verovatno će nas u budućnosti očekivati i zajednički nastupi ili još neki zajednički hit, ali do tada uživamo u novim singlovima i pratimo koliko razjedninjenje ove grupe doprinosi ili ne doprinosi  karijeri svakoj od bivših članica.

Naslovna fotografija: Hurricane – Favorito, youtube printscreen

Komentari

Leave a reply

Molimo Vas, unesite komentar
Please enter your name here

Preporučujemo

Instagram

Jachim zoomira nedelju

Preporučujemo

Najnovije

GLEDAJ

Još