Da li je ovo najbolja reklama na svetu, ili uvredljiv sadržaj?

Poljska reklama koja je poslednjih dana postala viralna u samo jednom minutu ima nekoliko „plot twist“-ova, te je mnogi smatraju „filmskom” i primerom „najboljeg marketinga” jer skreće pažnju na ozbiljan društveni problem iz potpuno drugačijeg ugla i nemoguće je na nju ostati ravnodušan.

Naime, u reklami se naizgled zaljubljeni mladić i devojka bude jedan pored drugog, ali kada on krene da ustane devojka ga pita da li će joj reći ime i da li hoće da ostane na doručku. Tad se dešava prvi plot twist – mladić iz kreveta prelazi u invalidska kolica. A odmah potom i drugi twist – partner te devojke se nenajavljeno vraća sa puta i zatiče ih. Ljubavnik ga potapše po ruci i odgura se napolje, a reklama se završava rečenicom „Šta da sam ja zauzeo tvoje mesto?” i porukom – „Nemojte parkirati na mestu za osobe sa invaliditetom“.

Svi komentari na društvenim mrežama usmereni su ka tome da je sjajno osmišljena radnja, tako da „niko ne očekuje o čemu se zapravo radi“, što je odličan primer privlačenja pažnje i usmeravanja pažnje na ozbiljan društveni problem sa kojim se suočavaju pripadnici jedne osetljive društvene grupe. Sa druge strane, spot se može shvatiti i uvredljivo, pre svega za žene.

Naime, u opisu ovog videa na zvaničnom jutjub kanalu poljskog grada Gdinja, stoji da se u ovom gradu često ne poštuju jasno obeležena parking mesta rezervisana za osobe sa invaliditetom, te da ovaj video „podstiče da razmišljamo o ulogama ili mestima koja nam ne pripadaju, koja ne bismo trebali zauzimati“.

I tu nastaje problem jer su žene poistovećene sa mestima za parkiranje, koja nekome „pripadaju” i u koja neko drugi sme, ili ne sme da „parkira”. Žene nisu vlasništvo, ne pripadaju muškarcu i ne mogu biti predmet demonstracije moći između muškaraca, niti je društvo pozvano da razmišlja o njima kao objektu koji nekome pripada ili koji se može „zauzimati”, jer tu odluku ko je dobrodošao u njihovo okruženje mogu doneti samo one same.

Ovo, naravno, nije čudno za Poljsku koja je trenutno po pitanju ženskih prava verovatno najveća „crna rupa” Evrope i u kojoj je ženama oduzeto pravo da donose elementarne odluke o sopstvenom telu, kao što je odluka da li će prekinuti trudnoću. Za Poljsku nije čudno da revolucionarna reklama koja se bavi ozbiljnim društvenim pitanjem koje pogađa jednu osetljivu grupu, istovremeno vređa žene.

Nemanja Marinović
Nemanja Marinović
Kad ne uređuje tekstove, bistri politiku. Kad ne bistri politiku, bistri pop kulturu.

Komentari

Leave a reply

Molimo Vas, unesite komentar
Please enter your name here

Preporučujemo

Održane dve srpske premijere na Festivalu autorskog filma

Srpske premijere ostvarenja „Da li ste videli ovu ženu“ Dušana Zorića i Matije Gluščevića i „Kristina“ Nikole Spasića održane su drugog dana...

Iva Parađanin – Nezavisni medijski puntovi će postati jedini izvor validnih informacija

“Tampon zona” je podkast koji je u prethodne 3 i po godine ugostio žene iz najrazličitijih sfera delatnosti i pomogao da se...

Studentski život u realnoj priči – borba za opstanak ili najlepše životno doba?

Poslednjih nekoliko meseci svet je suočen sa različitim krizama. Možda je bolje ne navoditi sve, jer sve to stvara određenu dozu mučnine,...

Kolin Farel rasprodao otvaranje FAF-a

Ulaznice za projekciju filma Duhovi ostrva kojim će u petak, 25. novembra u 19 časova u Velikoj sali mts Dvorane svečano biti otvoren 28....

Instagram

Jachim zoomira nedelju

Preporučujemo

Najnovije

GLEDAJ

Još