Rakić: Škole u jednoj smeni su obrazovna politika 21. veka

U svom gostovanju u emisiji „Da sam ja gradonačelnik“ na portalu Zoomer.rs mladi politički aktivista stranke Zajedno za Srbiju, Uroš Rakić, istakao je da je jedna od ključnih politika njegovog tima obrazovanje za 21. vek. U odgovoru na pitanje novinarki Zoomera Mariji Radojčić šta to tačno znači, Rakić je istakao da politika obrazovanja 21. veka za ovu stranku pre svega podrazumeva rad škola u jednoj smeni.

„To je veliki projekat koji mi sprovodimo na celoj teritoriji grada Šapca, gde ćemo infrastrukturno prilagoditi škole da mogu da rade u jednoj smeni. Tako da će đaci nakon završene nastave moći da ostanu sa svojim nastavnicima i profesorima i da završe sve školske obaveze, i da imaju jedan obezbeđen besplatan zdrav obrok. Tako će đaci dobiti više slobodnog vremena posle škole, a i roditelji sa njima jer se neće mučiti sa domaćim zadacima, jer će deca sve to završiti u školi koja je u jednoj smeni“, istakao je Rakić i dodao da u Šapcu već nekoliko škola radi u tom režimu i da je opremanje ostalih „najmanje što mogu da učine“.

Ovako definisano „obrazovanje za 21. vek“ nije novina koju uvodi ova partija i grad Šabac. Naime, projekat „celodnevne nastave“ koji upravo podrazumeva škole u jednoj smeni i vreme za završavanje školskih obaveza u školi najavljen je kao pilot projekat Ministarstva prosvete u junu 2019. godine. Tada je najavljeno da će od prvog septembra 2019. godine započeti „pilot projekat“ u 240 škola u Srbiji. Ovaj koncept je predviđen i Strategijom u obrazovanju do 2020. godine, istakao je ministar prosvete Mladen Šarčević u junu 2019. godine.

Kako piše N1, ministar je objasnio da to podrazumeva da će đaci posle časova ostajati u školi od 12.30 do 16.30, pod nadzorom nastavnika, te da će uz ručak to vreme trošiti na domaće zadatke, ali i sport, muziku, jezik, informatiku.

Ministar je tad objasnio da bi ovo bio benefit i za učenike i roditelje, iz jasnih razloga, ali i nastavnike, jer ne bi bilo tehnoloških viškova. Osnovni problem pilotiranja ovog projekta u svim školama u Srbiji je infrastruktura, odnosno prostor, ali u tom smislu, prema rečima ministra Šarčevića, „saveznik“ je nizak natalitet.

„Nažalost, loš natalitet je u ovom slučaju saveznik, uz iseljavanja ostao nam je višak prostora i imamo priliku za kvalitet, pa smo mogli da krenemo sa većim brojem škola, to je negde 20 odsto u pilot projektu, što je veliki broj”, izjavio je tada Šarčević, piše Politika.

Sa pandemijom korona virusa koja je usledila došao je i potpuno izmenjen način rada u svim školama u Srbiji, te za realnu implementaciju ovog projekta i njegove implikacije i ocenu ostvarivosti moraćemo da sačekamo završetak pandemije.


Celo gostovanje Uroša Rakića u emisiji „Da sam ja gradonačelnik“ možete pogledati na našem youtube kanalu

Nemanja Marinović
Kad ne uređuje tekstove, bistri politiku. Kad ne bistri politiku, bistri pop kulturu.

Komentari

Leave a reply

Molimo Vas, unesite komentar
Please enter your name here

Preporučujemo

MEJN STEJDŽ S1:E3 / Cactus Fields

Beli luk, za pederluk!

Dnevnik jedne filmofilke: 01/2024

Instagram

Jachim zoomira nedelju

Preporučujemo

Najnovije

GLEDAJ

Još