Mlada političarka i članica glavnog odbora Socijalističke partije Srbije Ana Grozdanović izazvala je salvu podsmeha na društvnim mrežama kada je, nakon nabacanih „statističkih“ podataka iz ko zna kojih izvora dala i svoj predlog povećanja nataliteta – revolucionarnu ideju da muškarci treba da imaju više žena, iliti uvođenje bigamije.
„Pozivam sve žene, buduće majke da izaberu partnera za zdravo i prirodno potomstvo, a žene koje ne konzumiraju svoje muškarce da ne budu ljubomorne. U pitanju je opstanak našeg naroda. Ovaj rat ne smemo izgubiti – moramo podneti potrebnu žrtvu ŠTO ZNAČI – DA DOZVOLIMO MUŠKARCIMA DA IMAJU VIŠE OD JEDNE ŽENE ALI POD USLOVOM DA TE DRUGE ŽENE ŽELE DA RAĐAJU DECU. JA KAO ŽENA KOJA ŽELI DOBRO SVOJOJ DRŽAVI JAVNO PRIHVATAM OVAJ NAČIN REŠAVANJA OZBILJNOG PROBLEMA OPSTANKA DRŽAVE„, napisala je političarka na Instagramu.
Iako se Grozdanović poziva na neka imaginarna društva sa navodnim slobodama nakon Prvog svetskog rata da muškarci imaju više žena jer je bio „manjak muškaraca“ (voleli bismo da vidimo te istorijske izvore koji će ovo potvrditi, jer je istorijska činjenica da poligamija ne samo nije uvedena kao „posledica Prvog svetskog rata“, već su nakon „Velikog rata“ žene masovno ušle na tržište rada i otpočela je borba za pravo glasa i uspon sufražetskog pokreta) – zapravo ovo društveno uređenje na koje se poziva zaista postoji na jednom mestu – u knjizi Margaret Atvud.
Društveno uređenje koje Grozdanović zagovara uvedeno je u Gileadu, u kome su žene podeljene u kaste pri čemu plodne žene imaju zadatak da rađaju decu muškarcima više klase, dok njihove neplodne žene treba da ne budu ljubomorne i to prihvate. U tom društvu se žene „žrtvuju“ (zapravo – bivaju silovane) kako bi se podigao natalitet. I, paradoksalno, u knjizi je upravo jedna žena i napisala Ustav Gileada.
Nakon što su je ismejali korisnici društvenih mreža, Grozdanović je nastavila sa objavama u kojima dodatno „objašnjava“ svoje stavove (ne i argumentuje), a kako to obično biva – već u narednom postu se revoltirano okrenula homofobiji, odnosno „devojčicama u muškom telu„, koji su „bolesni, i time se još ponose„. LGBT populacija je najveći problem, a nakon toga – pogađate FEMINIZAM.
„Nestajemo zbog izopačenosti, muškarcima se oduzima zbog feminizma muška uloga. Pa ajde muškarci su dozvolili feminizam i sva prava ženama, ajde mi da budemo frajeri kao sto su oni i da dozvolimo da onda i oni dobiju pravo, zakon da imaju više žena„, nastavila je Grozdanović da razlaže svoju tezu i time negira decenije i decenije ženske borbe u kojoj su se žene IZBORILE (a nisu im muškarci ništa „dozvolili“ ni „poklonili“) za jednaka prava i političku participaciju, tako da, između ostalog, i ona sama može danas da bude „političarka“ i na ovaj način iznosi svoje „stavove“ u javnom prostoru.
To da nije nikakva poligamija, već upravo politička participacija žena tekovina sufražetskog pokreta i feminizma i hrabrih žena koje su upravo za vreme tog Prvog svetskog rata koji pominje ušle u javnu sferu jer su muškarci bili na frontu (dakle, nisu muškarci dozvolili već je bilo nužno) i potom odbile da poslove napuste i vrate se u kuću – Grozdanović ili ne zna ili se pravi da ne zna, ali će umesto toga teškom mukom izboreno žensko pravo glasa da koristi da bi naglasila da je „išla na fakultet dok je čuvala dete“, i apostrofira da u današnjim ženama vidi najveći problem jer su, ispada, žene te koje su nasilnice u modernom društvu, dok su muškarci žrtve zlih žena.
„Koliko muškaraca se iskorišćava godinama, a onda ih devojke šutnu jer ne žele da rađaju, muškarac teže od žene nađe nakon ozbiljne veze u kojoj je povređen ženu sa kojom želi porodicu. Žena nađe još dok je pri kraju odnosa. Budimo realni„, piše Grozdanović, ne pozivajući se na bilo kakvu argumentaciju jer je, pretpostavljamo, sve ovo jedna pre svega zdravorazumska stvar, zar ne?
Da se ne bi sve završilo samo na širenju mržnje, uvredama i verbalnom nasilju, mlada političarka predlaže i konkretne mere „protiv izopačenosti“ – a to je „obavezan vojni rok za ove izopačene, možda postanu muškarci“ i „Zatvorska kazna dok se ne uvede za bilo koji vid sramote neće se opametiti„.
I na kraju, kao veliko finale svake političke teze koja nema nijedan argument, ide teorija zavere:
„Ženama je sa razlogom data moć muškarca, sa razlogom je poreban feminizam kao i LGBT. Žene su uzeli kao oružje za mnoge stvari, zato se ženama loše stvari i dešavaju jer glume muškarce, jer ih sile preko raznih stvari, pa ne stignu da okrenu poziv koji im konstantno ubacuju u glavu, onda kuku lele. Žene ne shvataju da su iskorišćene, a da nisu ni svesne. Totalno je promenjena priroda žene! ZAŠTO BI BILO KO TEK TAKO NEKOG DIRAO?! Menjaju prirodu žene i muškarca, zato dolazi do loših stvari. Muškarca predstavljaju kao nasilnika, ženu huškaju da bude opasna, jaka, pa gde to može? Ne može ni u obaranju ruke!„, poentirala je političarka samo njoj smislenu poentu.
Inače, ako ste mislili da je proći i bez pominjanja crkve – Grozdanović je u priču uvukla i crkvu. Naravno, isto kao i u pomenutom Gileadu, koji je takođe bio opravdan religijskom argumentacijom.
„Posle Prvog svetskog rata Crkva nije kritikovala jer je to efikasan način obnove stanovništva! Greh je poligamija zbog strasti, razvrata… Zbog opstanka naroda nije„, tvrdi ona, ponovo ne argumentujući ni istorijske, ni crkvene izvore na koje se poziva.
Pa evo mi pitamo javno i SPS i Crkvu, pošto se bliže izbori – da li je poligamija podržana od strane SPC i da li će SPS ovakvu politiku zagovarati na sledećim izborima.
Red je da birači znaju.
Naslovna fotografija; Sluškinjina priča, youtube printscreen