Na sinoć održanom povratničkom festivalu „Beogradsko proleće“ trijumfovao je hrvatski muzičar Toni Cetinski sa numerom „Čuvam ljubav“, koja je osvojila najviše glasova publike. Međutim, čini se da je više od pobedničke numere, festival koji se ponovo vratio u Dom omladine nakon 22 godine obeležio neprimereni stajling pobednika.
Naime, Toni Cetinski je nastupio u nečemu što je, čini se, trenerka, što mnogi smatraju nepoštovanjem festivala, scene i orkestra, a ni Tviter nije bio nimalo blagonaklon. „Toni Cetinski kren’o na džoging, pa odlučio da svrati na Beogradsko proleće“ samo je jedan od tvitova koji oslikavaju reakcije dela Tviter zajednice.
I zaista, može se slobodno reći da u odnosu na scenu i nastup pred Revijalnim orkestrom Radio televizije Srbije takav stajling apsolutno nije primeren. No, to jednu od najvećih zvezda regiona nije omelo da se „sa džoginga“ vrati sa glavnom nagradom.
Drugo mesto po glasovima publike i nagradu od 200.000 dinara osvojio je Željko Vasić sa pesmom „Kampanjero“, što čini se nikome nije bilo iznenađenje, osim njemu samom. Željko Vasić je nagradio primio u farmerkama i dukserici jer se, kako je priznao voditeljima, već presvukao da krene kući i nije očekivao da će se vraćati na scenu i biti među nagrađenima. Treće mesto po glasovima publike i nagradu od 100.000 dinara osvojio je pobednik „Zvezda Granda“ Mirza Selimović sa pesmom grčkog ritma „Plakaćeš“ koja je, uistinu, bila potpuno drugačija od svih pesama koje smo mogli da čujemo sinoć.
Pored glasova publike, dodeljene su i nagrade žirija i specijalne nagrade, a tu već nije bilo nikakvih iznenađenja.
Za najbolju kompoziciju proglašena je pesma „Atlantida“ Kikija Rahimovskog, čiji su autori Dušan Bačić i Dejan Nikolić, najbolji tekst je „Život“ čiji je autor i izvođač glumac Boris Pingović, dok je nagradu za najbolji aražman osvojila pesma „Oprosti mi“, Filipa Žmahera, a autor nagrađenog aranžmana je Aleksandar Filipović. Nagradu za najbolju interpretaciju osvojili su Bojana Stamenov i Marko Tolja, za izvođenje numere „Kad kažeš ljubav“.
Specijalna nagrada MTS dvorane dodeljena je pesmi „Beograd, ti i ja“ koju je izvela legenda ovog festivala, slovenački pevač Lado Leskovar, koji je prvi put nastupio na Beogradskom proleću 1963. godine. Zanimljiv detalj u vezi ove nagrade je to što je izrađena od dela originalnog bakarnog krova Doma sindikata. Na taj način, izvođač sa nagradom kući nosi i deo istorije ove legendarne dvorane, ističu organizatori.
Pored navedenih nagrada, svoju nagradu je dodelilo i Udruženje kompozitora, kao i Naxi radio. Prema mišljenju udruženja kompozitora, najbolja numera je kompozicija „Oprosti mi“ koju izvodi Filip Žmaher, dok je svoju nagradu Naxi radio dodelio Toniju Cetinskom.
Ono što je takođe zanimljivo jeste da društvene mreže ne prate u potpunosti finalne rezultate festivala. Naime, nagrada publike dodeljena je na osnosu pristiglih SMS poruka i lajkova i pregleda na društvenim mrežama. Ono što se može videti na zvaničnom Instagram profilu MTS dvorane, jeste da su rezultati drugačiji od finalnih. Po broju lajkova na svojoj pesmi Toni Cetinski je na petom mestu, dok su ispred njega i Mirza Selimović i Željko Vasić, ali i Boris Režak (iako, doduše, Cetinski ima više pregleda), dok se na ubedljivom prvom mestu i po broju pregleda i po broju lajkova, sa čak 4x više lajkova od ostalih, nalazi pesma „Tirkiz“ koju izvodi Saška YANX. Očigledno je Instagram sinoć čuo nešto drugačije od ostatka publike.
Naslovna fotografija: youtube printscreen