Koliko je „Bolja cena“ zapravo bolja cena?

Da li ste videli negde ovaj logo do sada?

Zvanični logo akcije "Bolja cena - cena za narod".
Izvor: must.gov.rs

Sigurno da jeste. Ako ne u prodavnicama, onda barem na televiziji kako predsednik Srbije Aleksandar Vučić maše sa njim.

Aleksandar Vučić drži logo "Bolja cena" dok predstavlja proizvode na boljolj ceni.
Izvor: YouTubeTanjug News Agency/screenshot

O čemu se radi?

Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine je u saradnji sa maloprodavcima na sastanku identifikovalo 20 kategorija proizvoda kao kategorije u kojima postoji potreba da trgovci, proizvođači i distrbituri, naprave dodatni napor kako bi smo omogućili „bolje cene – cene za narod“, a sa ciljem da građanima pomognemo da što lakše prebrode globalnu krizu koja je posledica rata na istoku Evrope i poremećaja u lancima snabdevanja izazvanim tom krizom. 

Sledećih 20 kategorija je od 13. septembra pa sve do 31. decembra 2023. na konstantnom režimu „akcije“ koji podrazumeva da će minimum jedan proizvod iz svake od ovih kategorija imati „Bolju cenu – cenu za narod“. Takođe, maloprodavci će moći, da u skladu sa politikom konkurencije izaberu i više od jednog artikla unutar kategorije, kao i da akciji priključe i druge proizvode u skladu sa svojom poslovnom politikom.“ – navodi Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine na svom sajtu.

Proizvodi koji se u prvom krugu našli pod akcijom bolja cena bili su: mleko, jogurt, sir beli kriška, jabuke, krompir, testenina, pileće meso (trup), salama u omotu, bezalkoholni napici, kafa, hrana za bebe, šampon za bebe, kupka za bebe, dečije pelene, šampon za odrasle, kupka za odrasle, toalet papir, higijenski ulošci, deterdžent za pranje sudova, deterdžent za pranje veša.

Samo sedam dana kasnije, predsednik Srbije ponovo je sa sobom iz prodavnice poneo korpu punu proizvoda, i tom prilikom u emisiji „Hit Tvit“ predstavio još 16 proizvoda koji su dodati akciji „Bolja cena“.

Aleksandar Vučić gostujući u emisiji "Hit Tvit" predstavlja novih 16 proizvoda uhvaćenih akcijom "Bolja cena"
.
Izvor: YouTube – RTV Pink Official/screenshot

Ono što se moglo primetiti kroz predsednikova obraćanja povodom akcije „Bolja cena“, jeste to da dok predstavlja proizvode na njih gleda kao sa blagom dozom iščuđavanja. Kao da ih prvi put vidi, ne daj Bože. Istina, pojeo (ili što bi Ministar Mali rekao „predsednik je poj’o“) je naš predsedink sendvič sa akcijskim parizerom (nismo videli!), ali opet nekako sve što izvadi iz korpe bude mu malo čudno.

Opravdano, nije njegov posao da se time bavi. 😉

Gde je problem sa akcijom „Bolja cena“?

Kako je i samo Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine navelo u svom saopštenju, „Sledećih 20 kategorija je od 13. septembra pa sve do 31. decembra 2023. na konstantnom režimu „akcije“ koji podrazumeva da će minimum jedan proizvod iz svake od ovih kategorija imati „Bolju cenu – cenu za narod“.“ Upravo u ovome i jeste problem, jer realno stanje nije ovakvo.

Ekipa redakcije zoomer.rs portala (čitajte: moja malenkost) tokom četiri dana posećivala je 3 najveća trgovinska lanca u Srbiji i upoređivala stanje proizvoda označenih akcijom „Bolja cena“ u svakom od ova 3 trgovinska lanca. Radi se o „Delhaize Serbia“ (Shop&Go prodavnica na Dorćolu), „Mercator-S“ (Idea Dorćol) i „Lidl Srbija“ (Lidl na Novom Beogradu).

Rezultati do kojih smo došli nakon naše akcije praćenja cena su zapanjujući.

Naime, pre nego što smo krenuli u obilzak maloprodajnih objekata uputili smo upit na mejl adrese sve tri kompanije sa sledećom sadržinom:

Mejl koji smo uputili kompanijama čije smo maloprodajne objekte obilazili povodom akcije "Bolja cena".

Zaključno sa današnjim danom (22. oktobar 2023.), odgovor smo dobili samo od kompanije „Lidl Srbija„.

Kompanija Lidl Srbija uvek posluje u skladu sa zakonima Republike Srbije u svakom segmentu svog poslovanja. To znači da smo u skladu sa promenama na tržištu, kao i Uredbama Vlade Srbije koje su bile aktuelne u prethodnom periodu napravili prilagođavanja cena određenih namirnica i artikle prema smernicama označili, kao i da poštujemo i ostale segmente sprovođenja akcije.

Svi artikli i njihove cene, a sa oznakom „Bolja cena“, potrošačima su u svakom trenutku dostupni na našem sajtu, na linku Bolja cena (lidl.rs)

Dodatno, kompanije Lidl Srbija, od prvog dana poslovanja, vodi računa o kućnom budžetu naših sugrađana, pa tako Lidl potrošačima nudi asortiman sa najboljim odnosom cene i kvaliteta, i težnja nam je da, kada pogledamo potrošačke korpe sa proizvodima uporednog kvaliteta, korpa kupljena u Lidlu bude najpovoljnija.“ – navode iz „Lidl Srbija„.

Šta smo uočili?

Tokom našeg četvorodnevnog obilaska maloprodajnih objekata kompanija „Delhaize Serbia„, „Mercator-S“ kao i „Lidl Srbija„, uočili smo da pojedine kompanije ne poštuju odluku Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine Republike Srbije.

Kako? Ovako:

  1. Kompanija „Delhaize Serbia“ u svom maloprodajnom objektu „Shop&Go“ koji smo obilazili, pod akijskom oznakom „Bolja cena“ ima samo dva artikla: čokoladu „Najlepše želje“ sa keksom od 200g kao i „MAXI“ rafinisano jestivo suncokretovo ulje od 1L. Ostali proizvodi koji bi trebali da budu pod oznakom „Bolja cena“ se nalaze na akciji, ali ne na akciji „Bolja cena“ (nemaju obeležje, to jest logo ove akcije), već se nalaze pod akcijskim cenama koje sprovodi sama kompanija „Delhaize Serbia„. Da li ova kompanija krši odredbe Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine Republike Srbije, jer nema najmanje 1 proizvod iz svake kategorije koja se nalazi na akciji „Bolja cena“?
  2. Kompanija „Mercator-S“ u svom maloprodajnom objektu „Idea“ u kojem smo pratili akciju „Bolja cena“, za razliku od kompanije „Delhaize Serbia„, u svom objektu ima dobar deo proizvoda koji su označeni akcijom „Bolja cena“. S tim što, ni „Mercator-S“ nema najmanje 1 proizvod iz svake kategorije koja se nalazi pod ovom akcijom. Naime, obilazeći objekat „Idea“, ono što nam je prvo „upalo za oko“ bilo je to da se pod ovom akcijom ne nalaze mleko, jogurt, sirni namaz kao i sada već čuveni pileći parizer.

Što se tiče kompanije „Lidl Srbija„, moramo priznati da je ova kompanija u svojim maloprodajnim objektima propisno obeležila sve proizvode koji se na njihovom sajtu nalaze pod akcijom „Bolja cena“. 👏🏻

Da li „Bolja cena“ zaista postoji?

Do ovog pitanja smo došli našim zapažanjem u „Shop&Go“ maloprodajnom objektu. Naime, uočili smo da se u ovom objektu proizvodi koji bi trebali da budu označeni akcijom „Bolja cena“, nalaze na akcijskoj ceni koju propisuje Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine Republike Srbije, ali da nisu obeleženi akcijskom oznakom „Bolja cena“, već oznakom kompanije „Delhaize Serbia“ za akcijsku cenu. Šta to u prevodu znači?

To znači da kompanija „Delhaize Serbia“ sama sprovodi svoju akciju, nevezano za akciju „Bolja cena – cena za narod“ koju sprovodi Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine Republike Srbije, a pritom ima istu cenu koju ima „Bolja cena“.

Što nas ponovo vraća na pitanje, da li „Bolja cena“ zaista postoji? Ili je u pitanju neka nova farsa koju Vlada Republike Srbije sprovodi nad građanima Srbije, tako što na već snižene proizvode od strane kompanija lepi svoju akciju „Bolja cena“? I kako to da se „Bolja cena“ pojavljuje baš pred najavljene parlamentarne i lokalne izbore u Srbiji? Previše slučajnosti, zar ne?

Umesto našeg klasičnog završetka teksta, ostavljamo vam ovaj post sa „X“-a, pa tekst završite sami kako želite.

Izvor: X/@dvogled
Darko Gligorijević
Darko Gligorijević
Polu poljoprivrednik, polu čovek koji piše tekstove.

Komentari

Leave a reply

Molimo Vas, unesite komentar
Please enter your name here

Preporučujemo

Instagram

Jachim zoomira nedelju

Preporučujemo

Najnovije

GLEDAJ

Još