Gigant u krizi: Netfliks otpustio još 300 radnika

Striming platforma Netfliks je najavila novu rundu otpuštanja radnika, usled borbe sa usporenim rastom kompanije, kao i povećanom konkurencijom. Loš period za Netfliks traje već nekoliko meseci, počevši sa vešću da je kompanija u aprilu zabeležila gubitak pretplatnika, prvi u više od decenije. Iako je Netfliks i dalje lider u striming tržištu, popularnost ostalih takvih platformi predstavlja razlog za brigu. 

Saopšteno je da je otpušteno 300 radnika, što dolazi nakon vesti iz maja, kada je 150 radnika ostalo bez posla. Kako Netfliks ima oko 11.000 uposlenika širom sveta, ovi gubici predstavljaju oko četiri posto radne snage. Saznaje se da otkazi utiču na različite timove, uglavnom u SAD, ali i na Pacifiku, u Evropi, Bliskom istoku, Africi i Latinskoj Americi, uključujući pravna i proizvodna odeljenja kompanije. 

„Danas smo nažalost otpustili oko 300 zaposlenih”, rekao je portparol Netfliksa 23. juna za Dedlajn (Deadline). „Dok nastavljamo da značajno ulažemo u posao, prilagođavamo se kako bi naši troškovi rasli u skladu sa sporijim rastom prihoda. Zahvalni smo na svemu što su učinili za Netfliks i naporno radimo da ih podržimo kroz ovaj teški prelaz.”, rečeno je. 

Fotografija: Alex Proimos / Wikimedia Commons

Poslednja otpuštanja dolaze nakon što je Netfliks izgubio 200.000 pretplatnika tokom prvog kvartala godine. U aprilu se počelo sa smanjenjem broja osoblja koje radi na Netfliskovom portalu Tudum, pre otpuštanja u američkim stvaralačkim timovima. Netfliksove akcije naglo su pale nakon što je platforma prijavila gubitak pretplatnika. Iz Vol strita se očekivalo više u pogledu prihoda, sa konsenzusom od 7,93 milijardi dolara, a Netfliks je u prva tri meseca prijavio 7,87 milijardi dolara prihoda, što je rast od manje od 10% u odnosu na godinu ranije.

Iako Netfliks ima 220 miliona pretplatnika na globalnom nivou i ostaje jasan lider na tržištu, suočava sa žestokom konkurencijom u vidu platformi kao što su Dizni plus i Amazon prajm video. Kompanija je saopštila da očekuje da će broj pretplatnika opasti za još dva miliona do jula, a tome možda (ne) može da pomogne plan da se osmisli paket koji bi bio jeftiniji, ali bi uključivao reklame. „Ne dodajemo reklame koje danas poznajete. Dodajemo ih za ljude koji kažu: ‘Hej, želim nižu cenu i gledaću reklame”, rekao je Ted Sarandos, izvršni direktor kompanije. 

Fotografija: cottonbro / Pexels

Još jedan od načina Netfliksa za veću zaradu jeste plan za zaustavljanje prakse deljenja lozinki među publikom. Kompanija procenjuje da više od 100 miliona domaćinstava koristi Netfliks besplatno koristeći zajedničke lozinke. Od marta, vlasnici naloga u Čileu, Kostariki i Peruu moraju da plate da dodaju korisničke profile za ljude izvan svog domaćinstva (kompanija trenutno omogućava ljudima koji žive zajedno da dele svoj Netfliks nalog). Korisnici mogu da dodaju do dva dodatna profila za po 2-3 dolara mesečno, uz redovnu naknadu.

Iz Netfliksa kažu da je povlačenje iz Rusije u martu kao odgovor na agresiju na Ukrajinu koštalo firmu 700.000 pretplatnika, dok je još 600.000 ljudi prestalo da koristi platformu u SAD i Kanadi nakon povećanja cena u januaru. Cena osnovnog („basic”) plana se povećala sa 9 na 10 dolara mesečno, a standardnog („standard”) sa 14 na 15.50 dolara. U Velikoj Britaniji, osnovni i standardni planovi poskupeli za po jednu funtu na 6,99 i 10,99 funti. Netfliks kaže da će povećanje cena doneti više novca firmi, uprkos gubitku publike. Da li ćete vi nastaviti da koristite Netfliks?

Naslovna fotografija: YouTube printscreen

Komentari

Leave a reply

Molimo Vas, unesite komentar
Please enter your name here

Preporučujemo

Instagram

Jachim zoomira nedelju

Preporučujemo

Najnovije

GLEDAJ

Još