Zašto je dugoočekivani Cyberpunk 2077 povučen sa Playstation prodavnice?

Prošlog petka, igrači širom sveta konačno su dobili priliku da zaigraju Cyberpunk 2077, najnoviji naslov iz studija CD Projekt Red. Osam godina od najave igre, i dve godine nakon njenog upečatljivog predstavljanja od strane glumca Kijana Rivsa na E3 sajmu u Los Anđelesu, od ove igre očekivalo se dosta. Međutim, deseti decembar prošao je uz velike poteškoće. Pored bagova nedopustivih za AAA naslov, izdanje za konzole bilo je u tolikoj meri neigrivo da je povučeno sa Playstation prodavnice, a na Xbox-u dolazi sa upozorenjem o bagovima. Šta je dovelo do ovoga?

Osnova same odluke o povlačenju igre nalazi se u njenim različitim verzijama. Naime, Cyberpunk, u prihvatljivom stanju, trenutno je dostupan samo za igrače na kompjuteru. Izdanje za next-gen konzole izlazi tek sledeće godine, a PS4 i Xbox One su upravo ti koji, uslovno rečeno, prave problem.

Performanse na PS4 konzoli, izvor eurogamer.net

Znam, ove dve konzole jesu stare preko sedam godina, i ne možemo očekivati odlične performanse od ovogodišnjeg naslova. Međutim, mislim da niko nije očekivao rezoluciju koja ne prelazi 720p i sramotnih 20* frejmova u sekundi. Takođe, ništa od ovoga ne bi bilo tako strašno da nas ljudi iz CD Projekt Red nisu uveravali da će se igra vrteti sasvim solidno i na starim konzolama. Što se, kao što vidimo, deset dana kasnije ispostavilo netačnim.

*Za one koji ne znaju – idealan FPS (frejmovi u sekundi) za igrice je 60, triput više nego što Cyberpunk nudi na konzolama. Radi poređenja, 20 frejmova u sekundi je kao da gledate nešto bolju verziju starih filmova.

Izdanje za PS4 je zbog ovih problema povučeno sa Playstation prodavnice i svim igračima obećan je povraćaj novca. Nažalost, osim lošeg publiciteta, kompanija zbog ovih propusta već pada u velike dugove. Ipak, čitava situacija je možda mogla da se predvidi – novinari su dobijali samo PC verzije igre za recenziju, a ne i verziju za konzole, iz čega bi se moglo pomisliti da je studio znao za propuste koji će nastati.

Istina, CD Projekt Red bio je pod velikim pritiskom. Cyberpunk imao je tri odlaganja u prethodnih godinu dana, čak se i sama kompanija oglasila na tviteru i potvrdila konačni decembarski termin launch-a. Uzbuđenje koje je nastalo na E3 sajmu pre dve godine, pogotovo zato što Kijanu Rivs najavio i učestvovao u samoj igri, zamrlo bi ako bi se naslov odlagao u beskonačno.

Kad već spominjemo gospodina Rivsa, mnogi su se iznenadili što njegov lik, Johnny Silverhand, nije lik kojim upravljate, ili vaš saborac – već neprijatelj. Da, Kijanu Rivs, miljenik interneta i (po mišljenju mnogih) najdivnija javna ličnost današnjice, glavni je negativac ove igre.

Uprkos svemu što se izdešavalo od launch-a, Cyberpunk je samo u prvih nekoliko sati brojao preko milion igrača na Steam-u. Samim tim, logično je pomisliti da PC korisnici imaju sreće. Međutim, ni tu situacija nije naročito dobra.

Ovde nema jednostavnog objašnjenja. Ukratko, igra još uvek nije ispeglana do kraja, uprkos velikom patch-u kada je puštena za javnost. Bagova ima zapanjujuće mnogo, i njihova količina i ozbiljnost zavise od vašeg hardvera – ali je neophodno i malo sreće. Na primer, meni se na srednje-dobroj konfiguraciji Cyberpunk vrti poprilično dobro, ali ima previše primera daleko boljih kompjutera koji ne uspevaju da pređu nedopustivih 15 frejmova u sekundi.

Kakvu god mašinu da imate, nećete proći bez bagova. Nestajanje vozila, nekontrolisano ponašanje tokom vožnje istih, lebdeći NPC likovi s kojima je nemoguće razgovarati, čak i genitalije koje izbijaju kroz odeću vašeg lika – mogu da nabrajam u nedogled. Ovi „problemi“ se možda najbolje mogu videti kroz ovaj snimak, trejler za igru (koji nam je predstavio upravo voljeni Kijanu), ali napravljen tako da se vide bagovi iz igre.

Uprkos svemu ovome, Cyberpunk ima mnogo potencijala. Srećnici koji su uspeli da prođu kroz igru sa minimalnim bagovima imali su divno iskustvo – ovde u pitanju nisu inovacije, već unapređivanje najboljih odlika starijih naslova. Uz stotine sati gejmpleja, odličnu glumu i fenomenalno okruženje sa ogromnom količinom detalja, ova igra može da pruži dosta toga. Naravno, kada bude dobro funkcionisala.

Komentari

Leave a reply

Molimo Vas, unesite komentar
Please enter your name here

Preporučujemo

Instagram

Jachim zoomira nedelju

Preporučujemo

Najnovije

GLEDAJ

Još