Najviše profesionalne etike vidljivo u omladinskim medijima

Najviša stopa poštovanja medijske etike primećuje se u omladinskim medijima, u kojima gotovo da nema prekršaja smernica Kodeksa novinara Srbije, zaključak je panela „Mladi u medijskom ogledalu” na danas održanoj konferenciji „Mladi u ogledalu medija i društva” u Beogradu.

Na panelu su govorili Milica Pujkilović ispred Radio Televizije Srbije, Jelena Božić sa O radija, Tanja Trifković iz Glasa Podrinja i ispred ZOOMER portala izvršni urednik Nemanja Marinović.

Na konferenciji su predstavljeni rezultati istraživanja „Mladi u medijskom ogledalu 2021“, koji pokazuju da je sadržaj o mladima dvostruko veći nego prethodne godine, ali pre svega zbog još detaljnijeg izveštavanja o crnoj hronici, kao i teme vakcinacije mladih. Iako procentualno sadržaja ima više, o kulturnim sadržajima za mlade i omladinskom aktivizmu izveštava se veoma retko, dok na svaku vest o aktivizmu dođe 13 vesti iz crne hronike.

Ono što je poseban problem, što su pre svega istakli predstavnici omladinskih medija, jeste što mladi vrlo često nisu prisutni ni kao autori medijskog sadržaja, ni kao sagovornici, a ni kao izvor informacija.

Tačno je da mejnstrim mediji moraju da prate teme koje su najvažnija vest u datom trenutku, ali je odgovornost urednika da pruži perspektivu mladih. Ako je udarna vest rat u Ukrajini, može se govoriti o mladima u Ukrajini. Imamo udarnu vest o vraćaju vojnog roka, o kojoj imamo izjave Vučića, kao gomile ljudi sa 60+ godina, a da apsolutno niko nije pitao mlade ljude, pre svega mlade muškarce kojih se to jedino i tiče – da li žele da idu u vojsku ili ne“, istakao je Marinović na panelu.

ZOOMER je dobio pohvalu i za svoje napore u približavanju političkih tema mladima, pre svega kroz serijal „Da sam ja gradonačelnik/ca“, koji je ZOOMER sproveo uz podršku NDI.

Naš primarni cilj bio je da pokažemo da mlade zanima politika, kao i da damo glas mladim političkim liderima i aktivistima, što smo i postigli kroz taj serijal koji je deo većeg projekta koji smo sproveli uz podršku NDI-a. Ove godine smo takođe sproveli veliku GoTV kampanju na teritoriji Beograda, kao i medijsku kampanju za podizanje izlasnosti mladih, u saradnji sa KOMS-om, Crtom, NDI-em i EDYN-om, što je imalo sjajne rezultate“, istakao je Marinović.

Kako je moderator istakao, u radu omladinskih medija se vidi jedna nit koja nije prisutna u mejnstrim medijima, a to je otvaranje tema od značaja za manjinske zajednice i davanje glasa manjinama. Prema rezultatima gore pomenutog istraživanja, prostor za mlade iz osetljivih društvenih grupa je svega 5%. O radio je primer dobre prakse kada su u pitanju tekstovi na temu mentalnog zdravlja mladih, a koji su, kako je Božić istakla, pre svega proizašli iz lične inicijative novinara i novinarki koje su se stalno susretale sa pitanjima mladih ljudi koje poznaju, koji nisu imali gde da pronađu odgovore. Sa druge strane, ZOOMER je prepoznat kao portal koji se temeljno i kontinuirano bavi izveštavanjem o manjinskim zajednicama, pri čemu se posebno ističe izveštavanje o LGBT zajednici, za šta je ZOOMER nedavno bio nominovan i za nagradu koju dodeljuje organizacija Da se zna.

Mediji su kod nas ili državno finansirani i zavisni od strane vladajuće strukture, ili prepušteni pravilima kapitalizma i zavisni od klikova. Omladinski mediji su slobodni jer ne zavise od vlasti, a i navikli smo da budemo siromašni i da radimo volonterski, pa ne zavisimo ni od klikova. Zato možemo da pišemo o stvarima koje ne donose profit, a koje su važne i društveno odgovorne“, zaključio je Marinović i dodao da su ulogu društvene odgovornosti i izveštavanja u interesu javnosti mejnstrim mediji odavno zaboravili.

Konferenciju „Mladi u ogledalu medija i društva” organizuju Media Diversity Institute, KOMS, Lokal Pres i Novi magazin.

Avatar
Zoomerhttp://www.zoomer.rs
ZOOMER. Priča nove generacije.

Komentari

Leave a reply

Molimo Vas, unesite komentar
Please enter your name here

Preporučujemo

Instagram

Jachim zoomira nedelju

Preporučujemo

Najnovije

GLEDAJ

Još