Kakva je medijska slika o mladima u 2022. godini?

Danas je u Dorćol Platzu u Beogradu održana konferencija „Mladi u medijskom ogledalu 2022„, na kojoj je KOMS predstavio istoimeno istraživanje koje se realizuje od 2017. godine i daje jasnu sliku o tome kako i koliko mediji izveštavaju o mladima u Srbiji.

Ove godine istraživanje se posebno bavilo omladinskim portalima, a među osam omladinskih portala obuhvaćenih istraživanjem našao se i ZOOMER. Kako se u istraživanju navodi, ZOOMER je među portalima koji su najčešće i najkorektnije izveštavali o četiri teme koje su mladi izdvojili kao ključne: mentalno zdravlje, rodno zasnovano nasilje, ekologija i aktivizam. U prošloj godini ZOOMER se posebno istakao kada je u pitanju izveštavanje o LGBTIQ+ zajednici i praćenje EuroPride-a u Beogradu, praćenje izbora i motivisanje mladih na političku participaciju, kao i praćenje rata u Ukrajini i stanja ljudskih prava u celom svetu. Oblast u kojoj se vidi najveći doprinos našeg portala jeste multimedijalni sadržaj.

Tim povodom, izvršni urednik našeg portala Nemanja Marinović učestvovao je na panelu na današnjoj konferenciji gde je istakao da omladinski portali imaju privilegiju da budu nezavisniji i slobodniji u kreiranju uređivačke politike.

Potpuna medijska sloboda je nemoguća jer mediji ukoliko ne zavise od političkih struktura zavise od zakona tržišta. Čak i ako ih niko ne finansira, moraju da jure tiraže i klikove i tako dolazi do tih „šokantno/foto/video“ naslova. Omladinski mediji takođe nisu nezavisni – mi zavisimo od neplaćenog rada, jer su naše redakcije najčešće volonterske. Ali upravo zato imamo slobodu da pišemo o onome što smatramo važnim i što mladi žele da čitaju i što im u mejnstrim medijima nedostaje. Biramo da budemo siromašni i slobodni„, istakao je Marinović i napomenuo da se to koliko su zaista slobodni i tzv. „režimski“, ali i tzv. „slobodni“ mediji ogleda u tome što niko od njih nije napisao ni red o susretu Danila Vučića i Milice Pavlović u Amsterdamu, iako im takve vesti i prenošenje tvitova jesu svakodnevna praksa.

Na panelu je bilo reči i o budućnostima omladinskih medija, problemima finansiranja i izlaska iz takozvanog „babla“ u kom svi funkcionišemo, a svoje portale predstavile su i urednica Oblakodera Marina Zec i novinarka Omladinskih novina Ljubica Ognjenović.

Izvršni urednik ZOOMER-a Nemanja Marinović na današnjoj KOMS konferenciji

Kada su u pitanju mejnstrim mediji, na konferenciji je istaknuto da je istraživanje pokazalo da su mladi nedovoljno prisutni u mejnstrim medijima, a kada jesu to je najčešće kada su u pitanju neki aktuelni događaji, što je vrlo često uslovljeno događajima iz crne hronike, te je u 43% analiziranog sadržaja koji pominju mlade tema bila bezbednost mladih, a samo u 1% slučajeva aktivizam i volonterski rad. Takođe, zastupljenost lokacija (sa izuzetkom Beograda) u kojima se mladi pojavljuju kao akteri uslovljena je brojem slučajeva crne hronike, a o mladima iz osetljivih grupa se izveštavalo malo ili nimalo, dok je analiza rodnog diverziteta pokazala da zastupljenost akterki ni u jednom od devet analiziranih medija nije prešla 35%. Ukupno posmatrano, skoro u polovini sadržaja (49%) nije ponuđeno nikakvo rešenje za problemske teme.

Ove godine je prvi put područje analize bila društvena mreža Tik Tok, a istraživanje je pokazalo da mladi najčešće gledaju zabavne sadržaje i to uglavnom one gde je muzika zastupljena, kao i snimci koji se na zabavan ili satiričan način bave temama partnerskih odnosa, kuvanjem, izazovima, eksperimentima i porodičnim odnosima. Primetno je potpuno odsustvo informativnog sadržaja, najpraćeniji tiktokeri uglavnom ne objavljuju sadržaje u kojima skreću pažnju na važne društveno-političke teme, ali je pozitivna strana to što nisu registrovane svađe među tiktokerima ili vređanje drugih kreatora.

TikTok je takođe bio jedna od tema panela na konferenciji, a o ovoj mreži govorili su Tiktokeri vicostein i arsaovde, kao i Nikola Ristić iz Agencije za digitalne medije dpmedia.rs

Naslovna fotografija: Kaboompics / Pexels

Zoomer
Zoomerhttp://www.zoomer.rs
ZOOMER. Priča nove generacije.

Komentari

Leave a reply

Molimo Vas, unesite komentar
Please enter your name here

Preporučujemo

Instagram

Jachim zoomira nedelju

Preporučujemo

Najnovije

GLEDAJ

Još