Znate li vi odgovor na ovo pitanje?
Ja ne znam, ali evo pozivam sve da iznesu svoje teorije. Možda nam sve to znanje pomogne sledeće godine za neki bolji plasman.
No, šalu na stranu – svake godine slušamo o nekoj NAMEŠTALJCI. Generalno, NAMEŠTALJKA je naša omiljena reč. I potpuno je logično da u zemlji u kojoj ne verujemo u rezultate izbora, sa pravom, ne verujemo ni u rezultate bilo čega drugog. Opet, sa pravom.
Ali mene zaista zanima kako se to Evrovizija namešta?
Ja bih zaista voleo da čujem taj odgovor. Ali precizan, ne ono kako mali Perica zamišlja svet i teorije o 50 godina ABBE, por favor.
Baš juče pričam sa drugaricom koja je toliko dobra poznavateljka Evrovizije da bi po baratanju (nepotrebnim 😀 ) informacijama Duška Vučinić ne bi smela da joj stane na crtu. I baš smo pokušali da se setimo jedne godine da nije bilo opšte nezadovoljstvo i priče da je namešteno. Osim kad smo mi pobedili, naravno.
Loreen je u subotu pobedila tako što je bila druga po glasovima publike i prva po glasovima žirija. Po ukupnom skoru to je stavilo ispred Finske, koja je bila favorit publike – ali se nije mnogo visoko kotirala po mišljenju žirija. Prosta matematika.
Teza: NAMEŠTENO, žiri je potkupljiv – treba da glasa samo publika.
Prošle godine je pobedila Ukrajina i takođe se pričalo da je namešteno. Jer je, jelte, rat. Međutim, žiri je prošle godine isto tako loše ocenio tu pesmu kao sada Finsku, a bili su ubedljivo prvi po glasovima publike. Hm, OK, da izbacimo onda publiku i da glasa samo žiri? To je poštenije? Dakle, prošle godine nije bilo ipak namešteno? Ne razumem tezu.
Koga je onda lakše „kupiti“? Ili nam je „korumpiran“ onaj čije nam se glasanje ne dopada jer je suprotno od onog što se nama sviđa?
Kada je pobedila Švedska – trebalo je Finska. Kad je pobedila Ukrajina – ne znamo ko je trebalo da pobedi, ali znamo da oni definitivno nisu. Kad je pobedila Netta – trebalo je „Fuego“. Kad je pobedila Končita – to je zbog gej lobija. Pa čak i kad su pobedili ljudi koji su posle napravili planetarne hitove od svoje pesme – Mans i Dankan – trebalo je da to ipak budu Il Volo i Mahmood.
I da, možda su „Soldi“ i „Fuego“ zaista bili veći hitovi, kao što je Verka Serdučka definitivno veća evrovizijska zvezda od Marije Šerifović, iako je od nje izgubila. I, ako mene pitate – SHUM je trebalo da pobedi Maneskin. Ali opet, na kraju dana, ostaje ono što je istorija.
A istorija kaže da je u subotu Loreen postala prva žena koja je dvaput trijumfovala, i druga osoba u istoriji koja je to uspela. Istorija kaže da su Švedska i Ukrajina jedine zemlje koje su triput trijumfovale u ovom veku. I istorija kaže da se Švedska izjednačila sa Irskom u najvećem broju pobeda na festivalu.
A ko gubi, ima pravo na teorije zavere. Šta da se radi.